Skip to main content

Posts

Showing posts from November 13, 2022

Prosedur Urusan Tangguh Semester untuk UPM

  UNTUK DAPATKAN LEBIH BANYAK POST YANG LAIN, SILA TEKAN BUTTON "HOME". Bismillah, assalamualaikum "Allahumma solli a'la sayyidina muhammad wa a'la ali sayyidina muhammad" Okay, untuk adik-adik yang mungkin ada masalah kesihatan atau masalah peribadi yang memerlukan pelaksanaan prosedur penangguhan, ini adalah caranya. 1. Google Chrome  2. Taip 'e-SMP login' di search engine 3. Masukkan UPM ID dan Password 4. Di anjung pelajar, tekan 'Menu' 5. Pilih 'MyBorang' > 'Tangguh Pengajian' > 'Permohonan Baru' 6. Kemudian isi form yang ada dan submit. SURAT YANG DIPERLUKAN UNTUK PENANGGUHAN: 1. Dapatkan surat sokongan untuk apa-apa masalah yang dihadapi dari pihak yang berkuasa   (eg: pihak hospital, kaunselor, surat mobility etc) 2. Tunggu pengesahan surat penangguhan dari e-SMP . 3. Isi surat ketidakhadiran SISPA (Untuk student yang mengambil koko sispa) 4. Buat surat sokongan sendiri untuk penerangan masalah peribad